Jump to content


Jwl1

Contributor
  • Content Count

    1,655
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

Jwl1 last won the day on February 22

Jwl1 had the most liked content!

About Jwl1

  • Rank
    Gold Member
  • Birthday 02/20/1970

Profile Information

  • Location
    St Catharines
  • Interests
    Fishing..guitar.. riding my Harley.. artwork.. more fishing

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jwl1

    Beauty Monday

    Oh the sacrifices mr bill ....here we are on a fishing forum sharing fishing reports...I know it's tough!!!..lol....steelies through the ice eh?....gotta hope after you hook it...it jumps...bonks it's own head ...then yoink...out the hole she pops😁 ....sounds like a day well spent for you as well... and what do you know... bit of insight on the river ...and some on the hardwater.....yep that's what niagara fishing is all about....today for us..didn't seem rhyme or reason..every fish caught on a different color...cliff got a beauty on roe...so as for sharing a specific patter....there was no secret color today...just persistence...cast until your arms fall off....biggest factor....reading the current..picking and choose when to cast to maximize the drift without too many snags...haha...still haven't got one small enough for your smoker....dont worry I will keep trying 🎣
  2. Jwl1

    Beauty Monday

    Got to actually plan a bit ahead today and get out for a morning session....it was off and on....put it this way....more like on and off....hooked something pretty big early in the morn...no fight to it but it was big!!!....then off....lost it....a little while later...fish on....nope!!!!...off...now after losing 2...finally cliff gets into a decent one ...spunky fresh one scrapped quite a while before she finally dropped in for a photo shoot.....little while later...another one on for me....and just as the day been going...scrapped with it for a while.....and fish off....haha....I was letting them all go anyways...but come on!!!!...now at 3 lost...I stuck it out for a bit more and finally got my reward for a quick pic and release....what a beauty February day to spend by the water....always great hanging out with cliff for the day...and we managed to put a couple in the net....dang still cant believe I only beached 1 for 4....the river's rigged I tell ya 🤔.
  3. I'm sure if all the recycle bin pillaging e bike tards can pull trailers...double ride....bring kids in tote with a bicycle helmet while spilling beer cans on the road can drive anywhere they want .... a legit cargo carrier and proper precautions will be ok 🤪😯😂
  4. That's cool....from a video that started this thread. .down to old school pictures...and taking a pic of an old pic...all different ways to share in the adventures and create memories along the way.....cool to see a video sharing some tactics from present day....to the same fishing hole decades earlier.....we have an amazing fishery in niagara...although things have changed over the years it just shows that with some knowledge gained through each adventure and some adapting you can really raise your odds of catching some fish of a lifetime
  5. Jwl1

    Finally got out

    They all go back...brought one to the neighbor a couple weeks back cuz it was a bleeder...maybe over the years have kept like 1 out of every 250 caught kind of deal..lol...the fight a few laughs and a couple pics is my reward
  6. Jwl1

    Finally got out

    Was pretty good viz....greener is better...seems a fresh run same size fish came in...from what I saw was average for the afternoon....I been trying to get you a small one smerch for the smoker like you mentioned before....today is the smallest one I got so far..haha
  7. Once again work gotten in the way of getting out the last couple weeks...finally could make a plan for the early afternoon....no new tactics to share...and thanks to cliff letting me dip into his streamer box...for me orange crush once again got me a spunky little chrome....bite was a bit slow..a few fish caught around over the couple hours put in...it was still great to get out..and shoot the breeze by the river.
  8. Logs and foam...lol..back in the day there where lots of silvers in the pool...ridiculous salmon runs and of course amazing winter steel and lakers....even seen a golden in there once.. Been quite a while since I been down there.
  9. There's a knack to tying them to get them to run right....must have been a good 15 years ago or so when cliff first introduced me to his streamers and colour patterns.....have caught 100s of trophy sized trout....without exaggerating(I've had many pics over the years on here)....and have had many big number days while anglers around got skunked....cliff as well as romeo he referred too in this post are definitely pioneers at it as far as baits that work in the mighty niagara!!!!!....back then we would laugh out in the boats....you know you are doing something right when some of the guides where buying them.. and not only that...a certain few guides and "fishing show guys" would actually follow us around ....rotflmao......funny yet very true.....for those who dont believe...dig way way back into the 2000s in the archives for reports and pic.. lol
  10. Jwl1

    Lower Niagara

    Nice....aching to get out for sure....gotta love winter steel.
  11. Back when I was an adventurous kid we used to hike way up near the base of the falls and go smallie fishing....be nothing to catch 100 in a morning...but you had to time the adventure out and start high tailing it back toward the big bay before the water level started coming up for the day 😯
  12. That's what I keep frickin getting snagged on!!🤔🎣
  13. Cool video...gotta love exploring the river and all the factors that turn into a great fishing day
  14. I would rather do that....reflect on things like...location....conditions...target species....think about what I might change next time....then go out and try it and see if it works. I like the fact that I have spent decades figuring it out...kept journals ect along the way...studied them...the area I am fishing and best the odds myself
×
×
  • Create New...